Bataty w naszej diecie

Choć często nazywane są słodkimi ziemniakami, z tymi popularnymi składnikami naszej diety nie mają zbyt wiele wspólnego. Bataty mogą się jednak okazać rewelacyjnym dodatkiem do naszych codziennych posiłków oraz wyjątkowo ważnym składnikiem zdrowej diety. Dlaczego warto sięgać po bataty? Bo dzięki nim nasza dieta nabiera wyjątkowej wartości. W jaki sposób te warzywa mogą wspierać nasz organizm? Jaka jest ich wartość odżywcza?

Bataty są cennym składnikiem zdrowej diety głównie ze względu na wysoką zawartość wielu witamin i minerałów. Wiadomo, że można w nich znaleźć spore ilości beta-karotenu oraz witamin z grupy B, są też bataty dobrym źródłem witaminy C. Dzięki temu dieta, w której pojawiają się te warzywa, pozwala nam utrzymać w dobrym stanie skórę oraz układ immunologiczny. Bataty są też wartościowym źródłem wielu ważnych minerałów. W warzywach tych można znaleźć m. in. spore ilości potasu i magnezu, nie brak tu również fosforu. A ponieważ bataty są też dobrym źródłem błonnika, po warzywa te bardzo chętnie sięgają osoby troszczące się o swą sylwetkę. Fosfor zawarty w batach pomaga w mineralizacji kości i bierze udział w wielu procesach życiowych organizmu. Brak fosforu (niedobór) obawia się bólami kości i mięśni, niedokrwieniem narządów, zaburzeniami oddychania i układu nerwowego. Suplementacja jest wskazana, ale pod kontrolą, ponieważ nadmiar fosforu ogranicza wchłanianie innych pierwiastków, w tym bardzo ważnego wapnia.

(odwiedzin - 1 times)
  Siarka w organizmie

Comments are closed.